úterý 9. května 2017

Ze soukromí: Jaký byl můj první trimestr

Ahoj,

jsem moc ráda, že se vám první článek o těhotenství líbil a proto tu mám dnes další z této "série". Tentokrát bych vám chtěla shrnout, jak probíhal můj první trimestr. Každá  z nás to má naprosto jinak, proto to berte opravdu jen jako moje zkušenosti :)

BOLEST PRSOU
Mezi první příznaky těhotenství u mě patřila především neskutečná bolest prsou. Klasická podprsenka nepřipadala vůbec v úvahu, takže jsem ihned přešla na sportovní a klasickou podprsenku (jen skoro o dvě čísla větší :-D) jsem začala nosit opět až asi ke konci čtvrtého měsíce.

NEVOLNOSTI
To jste určitě čekaly :-D ... ano, ani mně se nevyhnuly a bohužel se mě netýkaly jen ty ranní, ale do třetího měsíce mi bývalo špatně celé dny :-/ Bylo to fakt dost nepříjemné, nic na to nezabíralo a musela jsem jíst každou hodinu až dvě, aby se mi aspoň trošku ulevilo. Každý den to bylo to samé a už jsem ani nevěřila, že mi někdy bude lépe... ale ... skončil třetí měsíc a nevolnosti pomaličku vymizely, jupííí!!! 

ÚNAVA
Po těch nevolnostech to bylo druhé nejhorší... Mé dny probíhaly naprosto stejně, ráno jsem vstala, jela jsem do práce, přijela z práce, najedla se a šla spát a spala až do rána... děs... takže do třetího měsíce jsem vlastně své těhotenství prospala :-D 

CITLIVOST
Samozřejmě mi taky vadily skoro všechny parfemace, i ty, co normálně miluji.. Nemohla jsem používat svoje oblíbené parfémy, na obličej jsem si nemohla dát nic, co by mělo aspoň lehoučkou parfemaci a nehorší bylo pro mě to, že jsem nesnesla na rtech RTĚNKY!!! BOŽE!!! to bylo to nejhorší, protože jsem rtěnkový závislák :-D používala jsem jen neparfemované balzámy, aby ty rty nebyly tak šíleně vysušené. Zvedal se mi kufr i z pachů z jídla a nejvíc jsem nesnášela, když někdo  v mé blízkosti žvýkal mentolové žvýkačky! Fuj, to se mi zvedl kufr hned! Štvala jsem s tím manžela, kolegy v práci a všechny, kteří předemnou žvýkali :-D

VITAMÍNY PRO TĚHOTNÉ
Ihned na první kontrole na gyndě mi doktorka doporučila Femibion, slyšela jsem na něj jak pozitivní, tak negativní recenze, ale já jsem taková, že doktorům věřím, takže jsem ho začla brát... tím, že mi bývalo blbě, tak jsem ani nevnímala, že mi může být blbě i z těch vitamínů... jenže, jak nevolnosti ustávaly, tak jsem začla vnímat, co se děje chvíli po spolknutí... zkusila jsem tabletky párkrát vynechat a najednou mi bylo líp a líp... no a tak jsem je přestala brát, koupila si jen klasickou kyselinu listovou a od té doby jsem byla v pohodě...
Po odběrech krve doktorka zjistila, že mám málo železa a že neberu Femibion, tak mi předepsala Tardyferon (železo v tabletkách) ... no a to byla ještě větší síla... vrátily se nevolnosti v plné síle, ale naštěstí se kolegyně v práci věnuje výživovému poradenství a ihned mi doporučila tablety vysadit, že jsou ty nevolnosti určitě z nich a taky, že jo...hned druhý den, co jsem si tabletku nevzala mi bylo naprosto dobře... Takže jsem se zaměřila na potraviny, které obsahují nejvíce železa a snažím se železo doplnit přírodně :) 

ZMĚNY NÁLAD
Popravdě jsem čekala, že budu šílená těhule, protože normálně jsem občas dost náladová a hafo jsem se toho i bála (hlavně kvůli manželovi :-D)... přiznávám - kolikrát jsem dost na facku! ALE!!! I když mi bývalo špatně, byla jsem unavená, tak jsem nebyla vůbec protivná, maximálně na začátku, než jsem si na ten nový stav zvykla :-D a než si manžel zvykl na to, že na mě nemůže sahat kdykoliv se mu zachce, protože jsem byla citlivá i na to teplo, které jeho tělo vysílalo :-D - rozuměj: nemohl mě jen tak pohladit, chytnout mě, natož mi dát jen tak pusu :-D teď se tomu dost směju, když to píšu, ale bylo to tak. Hned, jak jsem si trošičku zvykla, tak od té doby jsem byla naprosto v pohodě, nic mě nemohlo rozházet, neustále jsem se uculovala a myslela na to nádherné, co v mém břiše roste :)

JÍDLO
Jedla jsem stále všechno až na jednu důležitou věc... SLADKOSTI!! Nesnášela jsem už jen pohled na nějaké dortíky, zákusky atd! Ani sladké obědy nepřipadaly v úvahu. Jediné, co jsem ze sladkostí milovala, byly kyselé pendreky, rybičky a celkově gumové bombonky! Mňááám ... těch jsem za ty první tři měsíce snědla snad tunu :-D

Když to tak čtu, tak to vypadá docela negativně, i když já jsem to tak vůbec nebrala, brala jsem to tak, že to k těhotenství patří a že až se s těmi změnami tělo srovná, tak to bude ok a začnu si to užívat a už teď musím prozradit, že to tak je :) ... no uvidíte v dalších pokračováních :) 

P. S.: První článek naprosto bez fotek... ale jak říkám, já jsem první trimestr naprosto prospala, takže nebylo co fotit :-D

6 komentářů:

  1. Achjo těch nevolností se dost děsím :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pokud přestanou po třetím měsíci, tak je to v pohodě :) navíc jak jsem psala, teď už si na to skoro nevzpomínám...

      Vymazat
  2. Tak jsem ráda, že jsem si přečetla Tvé zkušenosti :) těším se na další články

    OdpovědětVymazat
  3. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchodujte kdekoliv Váš čas je peníze. Obchodujte na počítači, tabletu a mobilu

    Otevřené obchody na eToro - 227,651,647

    OdpovědětVymazat
  4. Tak s tou bolestí prsou se můžu plně ztotožnit. Hned, jak se začala nalévat, tak to byla neuvěřitelná bolest. Jak říkáte, tak pomohla sportovní podprsenka nebo nesmyslně velká klasická podprsenka. Nošení "na volno" absolutně nezabíralo. A pak taky bolest bradavek po kojení. S tím jsem poměrně dost bojovala během prvních dvou měsíců kojení. Ale pak to nějak ustalo.

    OdpovědětVymazat