pondělí 13. listopadu 2017

Ze soukromí: Šestinedělí

Ahoj,

jsem tu s pokračováním našeho seznamování s Miuškou :) Tenhle článek pojmu zase trošku jinak a rozdělím ho na nezbytnosti a pak na to, co bych udělala jinak.

Nezbytnosti v šestinedělí
1. Partner
Vím, že jsem to psala i v nezbytnostech v těhotenství, ale já to tak prostě vidím. Je to ta největší opora, kterou máte a navíc, není to jen vaše miminko, ale i vašeho partnera a chce si ho užít stejně jako vy :) Manžel si v práci domluvil 14 dní dovolené, abychom první dny prožívali všichni společně a oba to vidíme jako to nejlepší, co mohl udělat. Nejen, že mi neskutečně pomáhal, ale hlavně jsme si užívali každý pohyb, xichtík, koupání a dokonce i každé přebalování společně. A teď mě kdykoliv dokáže ve všem zastoupit - dobře, skoro ve všem :-D Kojení fakt nezvládá :-D a do pokakané plíny se taky dvakrát nežene :-D.

2. Rodina
Především mamka a tchýně! Přece jen už děti vychovaly a tak když jsem potřebovala nějakou radu, tak jsem věděla, že se na ně můžu obrátit :) Obě jsou opravdu skvělé a vím, že kdybych jim zavolala o půlnoci, že potřebuju radu, nebo že potřebuji, aby za náma přijely, nikdy se na mě nevyprdnou!

3. Kojící "potřeby"
Než se pořádně rozkojíte, tak nemusí být kojení úplně příjemné. Aspoň u mě to tak bylo. Ze začátku pro mě byly vždycky tak 2-3 minuty kojení bolestivé. Asi než se pořádně protáhla mléčná žláza? Netuším, ale nebylo opravdu nic moc, musela jsem hodně zatínat zuby, abych tu chvíli překousla. Po kojení byly bradavky dost citlivé a vysušené, takže jsem je vždycky natírala sádlem, tzn. první kojící nezbytnost. Dále bývá ze začátku problém, že se na prsu vytvoří bouličky, ztvrdliny mléčných žláz a v nejhorším případě zánět prsa a věřte, že je to opravdu šílená bolest! Proto je potřeba prsa masírovat. Na to jsem používala masážní olej od Weledy, který byl opravdu fantastický! Třetí nezbytnost se váže se zánětem - mějte doma pro jistotu koupený tvaroh! Krásně zánět vytáhne :) 

Další nezbytnosti se budou týkat nejen šestinedělí, ale i celého období, kdy kojíte :) 
Kojící čaje - na trhu najdete neskutečné množství kojících čajů a stejně jak ráda zkouším novou kosmetiku, tak ráda zkouším i nové čaje. Většina kojících čajů má hodně podobné složení, tím pádem chutnají dost stejně, ale i tak mě to baví.


Dále pak samozřejmě kojící podprsenky a vložky do podprsenky. Nesnáším vložky do podprsenky a to, že musíte nosit podprsenku i na spaní. Do dneška jsem si na to nezvykla a i když jsem šťastná, že stále kojím, tak se těším, až ty podprsenky a především vložky odhodím do koše! :-D Jinak vložky do podprsenky mám bambusové, pratelné a pro jistotu mám do zásoby nakoupené i ty klasické jednorázové. Podprsenky a kojící noční košile jsem si kupovala v bonprixu a doporučuji je všemi deseti! 

4. Sprcha
Zní to asi divně, ale než se tělo vrátí do původního stavu, tak to chvíli trvá. Nemyslím tím jen tu ránu dole, ale také to, jak jsem už psala v minulém článku, že jsem se šíleně potila a do této doby jsem na to nebyla vůbec zvyklá. Ve sprše jsem trávila každou volnou chvíli, kterou jsem měla a vždycky, když jsem vylezla, byla jsem jak vyměněná - kdo to nepoznal, tak to asi nepochopí :-D 

5. Odpočinek a klid
K tomuto se váže to, co bych udělala jinak, takže pokračování ...

ˇ

Co bych udělala jinak?
Určitě bych omezila návštěvy. Takhle to bude znít hnusně, ale vysvětlím. Od příchodu z porodnice jsme měli každý den nějakou návštěvu. Žádný den jsme neměli celý jen pro sebe my tři. Nechtěla jsem nikoho odmítat, protože jsem každému chtěla dopřát vidět ten nádherný malinkatý uzlíček štěstí co nejdříve. Byla jsem totiž nesmírně šťastná, že má Mia ve svém okolí tak úžasné lidi, kteří se na ni těší a chtějí ji vidět, ale nemyslela jsem vůbec na sebe. Měla jsem si dopřát více klidu. Byla jsem každý večer, spíš už odpoledne, šíleně unavená a vysílená. Takže doporučuji všem nastávajícím maminkám, aby si alespoň těch prvních 14 dní nechaly jen pro sebe a pořádně si odpočaly!

2 komentáře:

  1. Občas když čtu takovéto věci, tak mě to mě dost odrazuje mít vůbec děti. Já se na děti upřímně zatím necítím a i když vím že v mém věku(22let) je plno žen co už děti mají, nějak se mi do toho fakt nechce. Každopádně je super že máš v partnerovi oporu, to je podle mě hodně důležité.

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jejda, tak to zase nechci, já to neberu zle :) spíš jen jako rady pro ostatní maminky ... já jsem šťastná, že ji máme, je to nejúžasnější stvoření!

      Vymazat